Welke vergoeding
kunt u verwachten?
Vergoeding van uw behandeling
Verwijzing & basisverzekering
Voor vergoeding van een behandeling bij Brevias heeft u een verwijzing nodig van uw tandarts, huisarts of een andere specialist. Vrijwel alle behandelingen die wij aanbieden (met uitzondering van implantologie) vallen onder de basisverzekering. Houd er rekening mee dat uw verplichte eigen risico van de zorgverzekering van toepassing kan zijn, ongeacht of u zich bij Brevias of in een ziekenhuis laat behandelen.
Geen contracten & eigen bijdrage
Brevias heeft als nieuwe kliniek nog geen contracten met zorgverzekeraars. Het kan daardoor voorkomen dat uw verzekeraar niet het volledige NZa-tarief vergoedt en normaliter een eigen bijdrage vraagt. Om geen extra drempel op te werpen schulden wij die eigen bijdrage kwijt: u betaalt bij Brevias dus niet meer dan u in een regulier ziekenhuis zou betalen (exclusief eventueel eigen risico).
Facturatie via Infomedics
De declaratie en facturatie verlopen via Infomedics. U ontvangt van hen de factuur; het door uw verzekeraar vergoede deel betaalt u via Infomedics aan Brevias. Houd er rekening mee dat uw behandeling mogelijk niet volledig door de verzekeraar wordt vergoed, maar dat de niet-vergoede eigen bijdrage door Brevias wordt kwijtgescholden en dus niet voor uw rekening komt.
Niet vergoede zorg
Voor behandeling met implantaten zult u tevoren een kostenbegroting ontvangen aangezien deze (enkeltandsvervanging met implantaten) doorgaans niet onder de basisverzekering valt.
Afhankelijk van uw (eventueel aanvullende/tandarts) verzekering zou een deel van deze kosten wel door uw verzekering vergoed kunnen worden maar wij adviseren u hiernaar (met de door ons geleverde kostenbegroting) bij uw verzekeraar te informeren.
Klachtenregeling
Ondanks dat wij allen ons uiterste best doen om u zo goed mogelijk te behandelen en begeleiden, kan het natuurlijk zijn dat u toch niet tevreden bent over uw behandeling.
Graag horen wij dat zo spoedig mogelijk via info@brevias.nl zodat wij hierover met u in contact kunnen treden. Mocht u daarna nog een officiële klacht willen indienen dan kunt u gebruik maken van onze klachtenregeling via de KNMT door onderstaand formulier in te vullen. Een reactie op uw klacht ontvangt u binnen 30 werkdagen.